Startsida
Om oss
Kontakt
swedishenglishdeutsch
Hissmekano logo
6 lager-svartvit_850x300px.png

Hissmekano AB

Huvudkontor och lager, Sverige

Reprovägen 7
S-183 77 Täby
Sweden

info@hissmekano.se
+46 8 586 272 00

VAT: SE556553167901
Org.nr: 556553-1679

Hissmekano GmbH

Kontor och Lager, Tyskland

Frankfurter Straße 4
DE-65527 Niedernhausen
Germany

bestellung@hissmekano.de
+49 322 210 972 10

USt-ldNr: DE336913480


Om företaget

Hissmekano grundades 1938 av Samuel Thalin, då som serviceföretaget Stockholms hisservice, och har sedan utvecklat och specialiserat verksamheten till försäljning av hisskomponenter.

Hissmekano är idag Europas ledande grossist av hisskomponenter och branschledande e-handlare med 27 engagerade medarbetare i Sverige och Tyskland. Huvudkontoret finns i Täby och vi levererar från lager i Sverige och Tyskland.

Hissmekano har ett systerföretag i Estland som med avancerad CAD/CAM teknologi tillverkar många av de hisskomponenter som Hissmekano tillhandahåller. Produkter som är svåra att hitta eller som har gått ur produktion hos andra kan Hissmekano på kort tid nyproducera i Estland givet ett tillräckligt stort behov på marknaden.

Hissmekano har även ett stort nätverk av leverantörer och målsättningen att alltid kunna tillhandahålla samtliga produkter som våra kunder behöver för sina hissar, från styrskofoder och dörrkontakter till brythjul och avancerade kretskort som t.ex frekvensmoduler.

Hissmekano har fyra strategiska hörnstenar som är fundamentala för hur Hissmekano agerar på marknaden, dessa hörnstenar är:

Tillgänglighet

  • Alla Hissmekanos produkter skall finnas tillgängliga att beställas på det sättet kunden vill beställa dem. - genom app, webbshop, telefon, e-mail & upphämtning i butik.

Kvalitet

  • Kvalitet, för Hissmekano, innebär att produkten är hållbar och uppfyller de nödvändiga standarderna och specifikationerna, men lika viktigt är:
  • Att Hissmekano åtar sig att leverera produkterna till den tid som kunden vill ha dem; leveransprecision

Kompetens

  • Hissmekano skall kunna hjälpa kunderna med att identifiera vilken typ av produkt kunden behöver, hur den fungerar och om den behövs till den service, reparation eller modernisering som kunden är i behov att utföra.
  • Detta är något som Hissmekano benämner produktsupport.
  • Hissmekano skall hela tiden utveckla sin kompetens för att hjälpa sina kunder oberoende frågeställning avseende hissmarknaden, för såväl juridik, teknik, mekanik och elektronik skall kunden kunna vända sig till Hissmekano för att få hjälp.

Engagemang

  • Hissmekano skall genom sitt engagemang alltid sätta kunden i centrum och säkerställa att kunden lyckas på sin marknad vilket Hissmekano tror är den enda förutsättningen för att Hissmekano ska kunna finnas kvar på marknaden.
  • Våra produkter kan idag beställas här direkt i webbshopen, via appen, e-mail eller att ni besöker oss.

Välkommen att kontakta oss om ni har några frågor!

Om oss
»Hållbarhet
»Verksamhetspolicy
»Integritet & GDPR
»Medarbetare
»Köpevillkor
»Om företaget
Använd Hissmekano i telefonen!
En dag på Hissmekano!
ISO certifierade